Näringstillskott för energibalans

För att få balans i tillvaron, ska man alltid göra en utvärdering av sin livsstil. Känner du dig obalanserad och stressad? Kanske har du värk i kroppen eller huvudet? Då bör du förmodligen dra ned på takten och ge dig själv tid att varva ned.

Att gå utomhus och att röra på kroppen är två mycket enkla sätt att hjälpa dig själv till en bättre hälsa. Att vara lite mer eftertänksam när du väljer vad du ska äta, och att laga maten själv är två andra sätt.

Ett tredje sätt är att ge din kropp extra tillskott av näringsämnen som den annars kanske inte kan tillgodogöra sig. Hälsosam mat innehåller näring, men är du slutkörd eller sjuk, kan kroppen ha svårt att ta upp all den näring den behöver och behöver då lite extra hjälp.

Magnesium

Magnesium har ju blivit lite trendigt att prata om på senaste åren, men faktum är att det förtjänar denna nödvändiga mineral! Magnesium är inblandad i de flesta processerna i kroppen och har du för lite, mår du inte bra.

Adaptogener

Adaptogener är som små “termostater” som ser till att det varken blir för mycket, eller för litet av något. De är rätt fantastiska som balanserande tillskott, speciellt när det handlar om stress och inflammationer.

B-vitamin

Här kommer snart en artikel om B-vitamin och vad det spelar för roll för din mentala fokus.

Pin It on Pinterest

Share This
X